مدارس دولتی در کانادا
 

مدارس دولتی در کانادا

بودجه مدارس دولتی در کانادا و همین طور مدارس کاتولیک به وسیله ی دولت های استانی این کشور تامین می گردد.

و مدارس کانادا به شکل دولتی در این کشور به وسیله ی دولت فدرال کنترل و اداره نمی شود.

 

هر فردی این امکان را دارد که در هر کدام از مدارس دولتی مشغول به تحصیل شوند

و البته باید بگوییم که در مدارس کاتولیک، مذاهب مختلف جدا از یکدیگر می باشند.

 

در هر استانی ادارات آموزش و پروش مسئول مدارس دولتی بوده و بودجه ی این مدارس

از طریق مالیات های محلی و استانی تامین می شود

و تنها بخش کوچکی از بودجه ی مورد نیاز به وسیله ی دولت فدرال تامین می شود.

سیاست ها و آموزش ها در هر استان متفاوت است و با توجه به سیاست های همان استان تعیین می شود.

 

مدارس دولتی در کانادا

 

در هر استان ادارات آموزش و پرورش خط مشی های کلی و سیاست هایی مثل مجوز معلمین،

کتاب های درسی و خدمات کتابخانه ای، تخصیص بودجه، بودجه فدرال و استانی،

برقراری و اجرای تحصیلات اجباری و آمارهای آموزشی و سوابق مدارس را تعیین می کنند.

 

از جمله ویژگی های منحصر به فرد مدارس دولتی در کانادا افزایش مقدار مشارکت اولیای

امور محلی و در اداره کردن مدارس و تمرکززدایی می باشد.

وظایف هیات مدیره در مدارس دولتی نظارت بر فعالیت های روزمره مدرسه

و گرفتن تصمیماتی در زمینه ی استخدما معلمان و خرید تجهیزات و … می باشد.

 

مهم ترین وظیفه ی انجمن ها برای انجام اموری مانند بودجه برای خرید تجهیزاتی

مثل کامپیوتر، چراغ های اضطراری، دوربین های مدار بسته، اتوبوس مدرسه، وسایل زمین بازی و غیره است.

 

استانداردها و صلاحیت هایی که برای گزینش معلمین در هر استان در نظر گرفته اند با یکدیگر متفاوت است

و در همه استان های این کشور معلمین برای تدریس مدارس ابتدایی و متوسطه دولتی بایستی مجوز رسمی داشته باشند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *