مدرسه ی Bodwell High School

دبیرستان Bodwell ، یک مدرسه ی خصوصی شبانه روزی دخترانه - پسرانه است که در شمال شهر ونکوور در استان British Columbia در کشور کانادا واقع شده است. مقاطع تحصیلی ارائه شده در این مدرسه پایه ی هشتم تا دوازدهم میباشد. این مدرسه جزو مدارس پیشرو در زمینه بکارگیری متدهای آموزش نوین، تجهیزات پیشرفته و امکانات ورزشی عالی بین دیگر مدارس کانادایی است.

 دانش آموزان این مدرسه را ملیت های گوناگون از سراسر دنیا تشکیل می دهند، همین تنوع جمعیتی، مدرسه Bodwell را به مکانی  هیجان انگیز برای یادگیری، درس خواندن، تفریح و ایجاد دوستی های پایدار تبدیل کرده است.مدرسه ی Bodwell توسط وزارت آموزش پرورش استان بریتیش کلمبیا مورد تایید و ثبت قرار گرفته است.

دانش آموزانی که در این مدرسه پایه ی 12 را با موفقیت به پایان میرسانند مدرک دیپلم "داگ وود" (دیپلم ملی کشور کانادا) را دریافت می کنند. این مدرک توسط وزارت آموزش و پرورش کانادا صادر می شود، این نوع از دیپلم یک  مدرک کاملا بین المللی و جهانی است و در تمامی کشورهای اروپایی، آمریکا و استرالیا قابل ارزشیابی و تطابق با دیگر دیپلم های دبیرستانی است.

97 درصد دانش آموزان این مدرسه که در سال 2015 از مدرسه Bodwell فارغ تحصیل شدند بلافاصله در دانشگاه های برتر کانادا و یا آمریکا مشغول به تحصیل شده اند. در واقع دانشگاه تورنتو (دانشگاه پانزدهم جهان) مقصد اکثر فارغ تحصیلان این مدرسه در سال 2015 بوده است.مدرسه کانادایی Bodwell امید این را دارد تا بتواند با ایجاد توازنی بی نظیر میان تحصیل، هنر و ورزش دانش آموزانی مستعد را به جامعه تحویل دهد.

اطلاعات کلی مدرسه
سال تاسیس1991
نوع مدرسهمدرسه دخترانه - پسرانه شبانه روزی
محل قرارگیری مدرسهونکوور شمالی، کانادا
مساحت مدرسه 70،000 متر مربع
برنامه های آموزشی مدرسه
سیستم های آموزشی مدرسهمقاطع دبیرستان (سال هشتم تا سال دوازدهم) به شیوه سیستم آموزشی کشور کانادا، دوره آمادگی قبل از دانشگاه، کلاس های APP و AEP و همچنین دوره های آشنایی با مشاغل مختلف در روزهای شنبه در این مدرسه برگزار می گردد.
فوق برنامه ها (آموزشی، تفریحی، ورزشی)برنامه های ورزشی:
بدمینتون، بیسبال، بسکتبال، فوتبال، اسکی، هاکی روی یخ، راگبی، دو اسنوبرد، شنا، والیبال، وزنه برداری، تنیس، قایق سواری و لاکراس
گروه ها و کلاب های هنری و ورزشی:
گروه کر
کلاب شطرنج
کلاب علوم کامپیوتر
کلاب بحث و گفتگو
کلاب تئاتر و هنرهای دراماتیک
کلاب حفاظت از محیط زیست
کلاب ریاضی
گروه موسیقی جاز
هزینه ها
هزینه ی مدرسه ی شبانه روزی (در هر سال تحصیلی)49,375 دلار کانادا (2020-2019)
هزینه مدرسه ی شبانه روزی شامل این موارد می شود:

-هزینه اقدام برای مدرسه (application fee) :

300 دلار کانادا
-شهریه بخش آموزشی مدرسه (tuition fee) :

17000 دلار کانادا برای هر سال تحصیلی که شامل 6 ساعت درس هر روز از دوشنبه تا جمعه در هر هفته است و سه ساعت هر شنبه (که 10 روز شنبه) است که به آشنایی با مشاغل مختلف پرداخته خواهد شد.
-هزینه ی خوابگاه شبانه روزی برای یک سال:

14،400دلار کانادا که این هزینه شامل استفاده از خوابگاه دانش آموزی و استفاده از برنامه های خوابگاه شبانه روزی است که شامل برنامه های آموزش مهارت های زندگی و یادگیری سبک صحیح زندگی، مراقبت 24 ساعته از دانش آموزان هنگامی که در خوابگاه هستند، راهنمایی حرفه ای توسط معلمین برای انجام تکالیف بعد از ساعات مدرسه، استفاده از سالن مطالعه، استفاده روزانه از بوفه صبحانه و بوفه شام، منوی ناهار و همین طور اسنک بعد از مدرسه (به شکل عصرانه).
همین طور شامل هزینه ی ملحفه و روتختی و استفاده از امکانات خشک شویی است.
-هزینه استفاده از فعالیت های فوق برنامه و استفاده از بسیاری از کلاب های هنری، ورزشی و علمی، این هزینه ها شامل تمام سفرهای تفریحی و مسابقات ورزشی و کلاب هایی که توسط معلمین در طی کلاس و یا بعد از آن مدیریت می شود.
هزینه ی سفرهای تفریحی خارج از کشور و یا سفرهایی که بیش از یک شبانه روز طول می کشد خارج از این هزینه است و به صورت جداگانه محاسبه می شود.
-هزینه ی استفاده از خدمات IT مدرسه:

400 دلار کانادا در سال است که این هزینه شامل استفاده ازیک دستگاه لپ تاپ شخصی که از طرف مدرسه داده می شود (بعد از پایان تحصیل این لپ تاپ به مدرسه بازگردانده می شود) پکیج کامل Microsoft Office و باقی نرم افزار های لازم برای دانش آموز، آموزش های IT به دانش آموزان و استفاده از اینترنت پر سرعت.
-هزینه ی Deposit (بیعانه):

1000 دلار کانادا برای یک سال است که در پایان تحصیل در مدرسه به دانش آموز بازگزدانده می شود.

هزینه مدرسه ی شبانه روزی شامل این موارد نمی شود:هزینه ی سفرهای تفریحی خارج از کشور و یا سفرهایی که بیش از یک شبانه روز طول می کشد خارج از این هزینه است و به صورت جداگانه محاسبه می شود.
فضای آموزشی مدرسه
تعداد کل دانش آموزان روزانه و شبانه روزی مدرسه580
تعداد کل دانش آموزان بخش شبانه روزی مدرسه450
تعداد ملیت های مختلف دانش آموزان مدرسه40
نسبت تعداد معلم به تعداد دانش آموز در هر کلاس1:12
زبان ها
کلاس های زبان مختلف ارائه شده در مدرسهانگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، ژاپنی، چینی
زبان اصلی تدریس و آموزش در مدرسهانگلیسی
ورود به مدرسه
حداقل سن ورود به بخش روزانه مدرسه13
حداقل سن ورود به بخش شبانه روزی مدرسه13
مقاطع مختلف ارائه شده توسط مدرسهسال هشتم تا سال دوازدهم
شبانه روزی/ روزانه
آیا مدرسه حالت شبانه روزی کامل دارد؟بله
آیا مدرسه حالت روزانه دارد؟بله
مدارک لازم برای زبان انگلیسی
حداقل نمره در آزمون زبان IELTS یا TOEFLنمره IELTS باید 5.5 یا 6.5 باشد.
اگر دانش آموز مدرک زبان IELTS یا TOEFL نداشته باشد؟دانش آموزان می توانند از کلاس های زبان AEP برای تقویت زبان خود (که در مدرسه برگزار می شود) قبل از ورود به مقاطع مورد نظر استفاده نمایند.
آیا مدرسه کلاس های آمادگی زبان برای دانش آموزان جدید دارد؟بله
اسکان و غذا
نوع اتاق های محل اسکان دانش آموزاناتاق های 2 تا 4 نفره
گزینه های متفاوت غذایی-
جوایز، افتخارات و تائیدات
این مدرسه توسط چه سازمان ها و نهادهایی مورد تائید قرار گرفته است؟وزارت آموزش و پرورش استان بریتیش کلمبیا، انجمن آموزشی "Study In Bc"، سازمان BCCIE، انجمن و گروه آموزشی The College Board و انجمن آموزشی Fisa Bc
افتخارات و جوایز کسب شدهبرنده جایزه "ST Star Highschool 2014" و "ST Star Highschool 2015" در کشور کانادا
این مدرسه در چه حوزه های ورزشی موفق به کسب قهرمانی شده است؟بسکتبال،فوتبال، شنا، اسنوبرد و اسکی

گالری تصاویر مدرسه شبانه روزی Bodwell

نمای 360 درجه ی مدرسه شبانه روزی Bodwell