ویزای دانش آموزی

ویزای دانش آموزی


پس از اخذ پذیرش از مدارش شبانه‌روزی و یا روزانه در کشورهای سوئیس، کانادا، انگلستان و استرالیا، دانش‌آموزان جهت ورود به این کشورها و شروع تحصیل، نیازمند اخذ ویزای تحصیلی از کشورهای فوق‌الذکر هستند. ویزای تحصیلی اجازه اقامت از طرف کشور مقصد به دانش‌آموزان پذیرفته‌ شده در مدارس آن کشور است. با این ویزا، دانش‌آموز برای اقامت در آن کشور و یا برای تایید شهروندی یا مهاجرت به کشور مقصد، احتیاج به مدرک دیگری ندارد. موسسه آذین سپهر سامان، برای کشورهای سوئیس، کانادا، انگلستان و استرالیا اقدام به اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی می‌نماید. در ادامه، در ارتباط با ویزای تحصیلی در کشورهای فوق، توضیحاتی ارائه خواهد شد.

 

سوئیس

این کشور تنها برای دانش‌آموزانی که در مدارس شبانه‌روزی سوئیس پذیرش شده‌اند، اقدام به صدور ویزای تحصیلی می‌نماید. صرف نظر از مدت زمان تحصیل دانش‌آموز در مدرسه (یک، دو، سه سال و یا بیشتر)، ویزای تحصیلی سوئیس برای مدت دو تا سه ماه از زمان شروع تحصیل دانش‌آموز صادر می‌شود. دانش‌آموزان با این ویزا وارد سوئیس شده و پس از انجام روال اداری مشخصی که به کمک مدرسه انجام می‌شود، کارت اقامت یک ساله دریافت می‌نمایند که به کمک آن می‌توانند در سوئیس زندگی کنند و به این کشور رفت و آمد کنند.

دانش‌آموزان مدارک مورد نیاز جهت صدور ویزای تحصیلی را به سفارت کشور سوئیس در تهران تحویل می‌دهند، با این وجود تصمیم‌گیری در مورد ویزای تحصیلی آنها در اداره مهاجرت استان مربوطه در سوئیس انجام می‌شود. به عبارت دیگر، برای ارائه درخواست ویزای تحصیلی، نیاز به سفر به کشورهای اطراف نیست. 8 تا 12 هفته پس از تحویل مدارک به سفارت، تصمیم نهایی در خصوص پرونده متقاضی برای ویزای تحصیلی سوئیس اتخاذ شده و به وی اطلاع داده خواهد شد.

 

کانادا

این کشور برای تمام دانش‌آموزان (اعم از اینکه در مدرسه شبانه‌روزی و یا روزانه ثبت نام شده باشند)، ویزای تحصیلی صادر می‌نماید. مدت ویزای تحصیلی متناسب با مدت زمان تحصیل دانش‌آموز در مدرسه (به عنوان مثال یک، دو و سه سال و یا حتی بیشتر) که در نامه پذیرش قطعی وی (Letter of Acceptance (LOA)) ثبت شده است، تعیین و صادر می‌گردد. دانش‌آموزانی که سن آنها بیشتر از 14 سال است، پس از ارسال مدارک به سفارت باید برای انگشت‌نگاری به مراکز مربوطه در یکی از کشورهای اطراف مراجعه نمایند. پس از انجام انگشت‌نگاری، پرونده ویزای دانش‌آموز تکمیل شده و بررسی ایشان شروع می‌شود که از این زمان، بین دو تا سه ماه بطول خواهد انجامید تا ویزای تحصیلی دانش‌آموز صادر گردد.

 

انگلستان

در انگلستان نیز مانند کانادا، متقاضیان تحصیل در مدارس شبانه‌روزی و همچنین مدارس روزانه، امکان اخذ ویزای تحصیلی را دارند. ویزای تحصیلی در انگلستان برای یک دوره یک ماهه صادر می‌شود که اجازه ورود فرد متقاضی به کشور انگلستان برای تحصیل است. بلافاصله پس از ورود، با کمک مدرسه، فرآیند اخذ کارت اقامت انجام خواهد شد و دانش‌آموزان کارت اقامت یک ساله دریافت می‌کنند. به منظور اخذ ویزای تحصیلی انگلستان، دانش‌آموزان باید مدارک ویزای خود را به سفارت انگلستان در یکی از کشورهای همسایه ایران تحویل دهند و باید اصل ترجمه مدارک را تحویل سفارت دهند.

تحویل مدارک به سفارت حداکثر سه ماه پیش از شروع دوره تحصیل امکان‌پذیر بوده و پس از تحویل مدارک، صدور ویزای تحصیلی معمولا بین 4 تا 6 هفته بطول خواهد انجامید. برای دانش‌آموزان بالای 17 سال، سفارت حتما یک مصاحبه (حضوری یا تلفنی) با متقاضی انجام خواهد داد و نتیجه ویزا به این مصاحبه نیز بستگی دارد. در یکی دو سال اخیر، سفارت بصورت تصادفی با برخی از متقاضیان 16 و 17 ساله نیز تماس گرفته و مصاحبه می‌نماید. ولی برای متقاضیان کمتر از 15 سال مصاحبه انجام نمی‌شود.

سفارت انگلستان، سرویسی به عنوان Priority دارد که با دریافت مبلغی بیشتر از متقاضی، ویزای ایشان را ظرف یک تا دو هفته بررسی نموده و پاسخ نهایی را به وی اعلام می‌نماید.

 

استرالیا

نظیر کشورهای انگلستان و کانادا، در استرالیا نیز ویزای تحصیلی برای متقاضیان مدارس شبانه‌روزی و روزانه استرالیا صادر می‌گردد. والدین نیز می‌توانند به عنوان گاردین، ویزا دریافت کنند و تا سن 18 سالگی فرزندانشان به عنوان همراه وی در کشور استرالیا حضور داشته باشند. ویزاهای تحصیلی (و همچنین ویزای گاردین) در کشور استرالیا معمولا برای مدت یک سال تحصیلی صادر شده و درصورت ثبت نام دانش‌آموز برای سال بعد، این ویزا برای یک سال دیگر تمدید می‌شود. فرآیند صدور ویزای تحصیلی کشور استرالیا، از زمان ارسال مدارک به سفارت، بین 5/1 تا سه ماه بطول خواهد انجامید.

موسسه آذین سپهر سامان باسابقه طولانی در زمینه اخذ ویزاهای تحصیلی از کشورهای سوئیس، کانادا، انگلستان، استرالیا و نیوزلند، در تمام مراحل اخذ ویزای تحصیلی کشورهای فوق، همراه متقاضیان بوده و با تکیه بر کادر مجرب خود، مسیر را برای اخذ ویزاهای تحصیلی هموار می‌نماید.

 

نمونه ویزاهای اخذ شده

 
 
مدارس سوئیسمدارس سوئیس
مدارس کانادامدارس کانادا
مدارس کانادامدارس انگلستان