مدارس شبانه‌ روزی استرالیا

تحصیل در مدارس استرالیا به دو مقطع ابتدایی و متوسطه تقسیم می‌شود. در استرالیا، تحصیل تا سن 16 سالگی اجباری است. در استرالیا نیز مانند سایر کشورها، مدارس خصوصی و دولتی وجود دارد. همچنین، در این کشور، مدارس روزانه و شبانه‌روزی نیز وجود دارند. طبق قانون کشور استرالیا، تمام مدارس این کشور، صرف نظر از خصوصی یا دولتی بودن مدارس، باید در دپارتمان آموزش و پرورش ایالت مربوطه به ثبت رسیده باشد. بدیهی است که دولت، نظارت کامل بر این مدارس دارد.

مدارس استرالیا، از امکانات و تجهیزات بسیاری نظیر تخته‌ای هوشمند، کتابخانه‌های مجهز، آزمایشگاه‌های علوم و کامپیوتر، سالن‌های ورزشی، سالن تئاتر و امکانات متعدد دیگر، برخوردار هستند. در این مدارس، استعدادها و توانمندی‌های شخصی دانش‌آموزان بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. محیط آموزشی مدارس بین‌المللی استرالیا، دانش‌آموزان را تشویق می‌نماید که در فعالیت‌های فوق برنامه شرکت کنند. برخی از این فعالیت‌ها عبارتند از آموزش موسیقی، یادگیری زبان جدید، شرکت در تیم تکنولوژی، و یا حضور در یک تیم ورزشی.

دانش‌آموزان مدارس بین‌المللی استرالیا، کاملا از حضور در یک محیط انگلیسی زبان برای تقویت و ارتقاء سطح زبان خود، بهره‌مند می‌شوند. بدین ترتیب، به بهترین شکل ممکن برای حضور در دانشگاه‌ها و تحصیل به زبان انگلیسی آماده می‌شوند. حضور در مدارس شبانه‌روزی استرالیا نیز امکان قرار گرفتن دانش‌آموزان در یک محیط چندملیتی با فرهنگ‌های گوناگون را مهیا می‌نماید. در مدارس شبانه‌روزی استرالیا، دانش‌آموزان تمرکز بیشتری بر رشد و پیشرفت تحصیلی خود و همچنین ارتقاء ویژگی‌های شخصیتی خود دارند. این دانش‌آموزان فرصت یافتن دوستانی از سراسر دنیا و برای تمام عمر خود را خواهند داشت.

سن دانش آموزان و طول مدت هر مقطع بطور تقریبی بشرح زیر می باشد:

  • پیش دبستانی و مهد کودک در استرالیا: این مقطع تحصیلی برای دانش‌آموزان، اجباری نبوده و مخصوص دانش‌آموزان بین ۳ تا ۵ سال می باشد. معمولا میزان شرکت دانش‌آموزان در این مقطع متفاوت است اما بطور کلی ۸۵ درصد دانش‌آموزان سال آخر پیش‌دبستانی (سال قبل از شروع دبستان) را شرکت می‌کنند.
  • دبستان در استرالیا: از ۶ سالگی تا۱۲ الی ۱۳ سالگی در استان‌های مختلف متغیر است
  • دبیرستان در استرالیا: معمولا بین ۱۲،۱۳ سالگی تا ۱۷، ۱۸ سالگی سن شرکت در دبیرستان می‌باشد.

شایان ذکر است که تا 16 سالگی، تحصیل در مدارس استرالیا الزامی است. در مدارس شبانه‌روزی استرالیا، سال تحصیلی از اواخر ژانویه (اوایل بهمن ماه) شروع شده و تا ماه دسامبر (اوایل آذر ماه) ادامه می‌یابد.